Reisikirjad vol 3

Tsauka, Gili Air oli üks parimaid sihtkohti sel reisil, aeg justkui seiskus ja slow on mode läks peale. 6 päeva Gili Airil oli selline kogemus, kus isegi E ütles esimest korda et tal sellist puhkust pole olnud, kus täiesti välja lülitunud oleks. Inimesed on rõõmsad, aeglased ja abivalmid, toredad. Siia tahaks tagasi küll, saare valge liiv, sinakas roheline meri ja õhustik on just see mis meil vaja.  Gili Airi viimane päev,hommik oli veel ilus saime oma pildid tehtud ja hotelli asju pakkima kui hakkas sadama vihma. Sadamasse saime kuiva jalaga jalutatud kui oodates kiirpaati hakkas nii kõvasti sadama nagu oleks torm lahti. Mere peal olid lained suured, vihma kallas ja pikne välgutas hääletult. Väike kiirpaat loksus lainete vahel nagu Ameerika mägedes, esimene pool tundi oli fun, ülejäänud aeg tuli välja kannatada, kohalikud olid nagu vana rahu ise jäi vaid loota et saame eluga kaldale.  2 tundi hiljem Pandag Bais oli meil transfeer juba vastas, see on siin hästi korraldatud, et auto vastas ja viib sind soovitud kohta kohe edasi. Meie teekond läks Ubudisse, sisemaale. Ubudisse saime soovituse Airil olnud ühelt eestlaselt, kelle sõber pakub Homestay majutust Ubudis. Bookingis bronnisin taas toad ja sinnapoole nüüd teel olimegi. Dzungli lopsakas rohelus sõidul tõotas vaid head. Ubud on linnake Denpasarist, pealinnast ja lennujaamast 1,5 tunni autosõidu kaugusel. Üsna suur. lärmakas ja kiire elutempoga, samas puhas ja kultuuri täis. Sattusime Ubudisse just ajal, kui Ubudisse saabus üle maailma joogahuvilisi, 31.03-4.04 toimuvale Joogafestivalile.

Pimedas homestay ette jõudes oli küll tunne, kuhu me ikkagi tulime, kitsas poolpime tänav ja kuhugi sisehoovi tassiti meie pakid.Majutus oli lihtne, toad võrreldes gili kogemusega nats teisel tasemel, sisehoov rohelust täis ja basseinike hoovis. 14€ eest öö siin olla, pole paha. Sisse registreerimisel kohtusime Meeliga, kes Balil olnud vaid kaks päeva ja pole veel päikest saanud, tuli joogafestivalile. Tema jutustuset saime teada et Homestay Papa on suur guru Balil, reflektoloog. Siia sõidab enamus kohalikke ja palju turiste tema juurde, Evelin Ilves oma saatega olevat ka siin käinud (Eveliniga Balil, ei juhtunud nägema). Papa mudib jalataldu ja pulsi järgi saavat aru, mis probleemid tervisega on ja samas mudides jalatalla punkte, kus kogu siseorganid ka ravib. Käisin ära ja proovisin, esimesel korral võttis pilli lahti, nii valus oli, Meeli hoiatas küll, aga vaim polnud valmis selleks. Cry like a baby, naeris papi, kui 10 min jalgu oli mudinud, võttis väikse pulga ja peksis vähe käevarsi ja ütles, et jalgade valu on tingitud blokkidest kätes. Kui sealt minema sain olid jalad kerged ja energia laes, aga kas kolme korda käia veel nagu ta soovitas -ei tea, enesepiinamiseks oli sel hetkel paras doos käes. Mamps käis ka ja tema oli kui pilvedes, jooksis ära tulles valesse tuppa, kus oli pime ja hüüdis Hello :). Aga esimene kord ununes kiirelt ja käisin siiski teise korra veel ja luban endale, et kui Balile satun, siis tulen kindlasti veel!
Esimene hommik Balil äratas meid maavärinaga, mida Ubudis ei ole olnud aastaid. Hommikul kell seitse ärkasin selle peale et keegi nagu liigutas voodid ja ukse poolikud lõhkusid omavahel kokku. Unesegase ja ehmatusega ärkasin ülesse ja tegin ukse lahti, rahvas kogunes sisehoovi, hüüdsin E et mine ärata K ja ema ülesse, nemad olid hoopis teises maja otsas, ei teadnud, mis saama hakkab.
Maavärin oli 6,4 magnituudi ja õnneks möödus meie jaoks ehmatusega. Peale seda ei tahtnud enam magama minna, inimesed olid väikses paanikas ja katsusid infot saada, sest kohalike sõnul Ubudis ei ole viimase aastakümne vältel maavärin oma mõju avaldanud. Aga kogemus oli puhkusele tuleku raha väärt nagu eestlased hiljem ütlesid.
“Eestlaste sõber Balil”, sellise kirjaga auto sõidab ringi vedades eestlasi ekskursioonidele. Kohalik mees, keda soovitas meile eestlane, kes peab Homestayd Ubudis oli vahva, rääkis huvitavalt ja tegi meiega 11 tunnise päevaekskursiooni 43€ eest autotäiele.Käisime riisipõllul, Luwaki kohvi kasvanduses (loom, kes sööb tooreid kohvimarju ja siis tema kakast tehakse kohvi, mis maitseb hästi 🙂 ja veel mõned templid, Tana Lote ja kosk.
Ubudi oli vastupidiselt Gilile lärmakas ja väsitav, päeval lõõmab päike ja tänavatel käes higistab. Päris lahe teenus, mida tänaval pesumajades pakutakse on pesuteenus, pesime kogu musta pesu väikse raha eest ära et ei peaks koju tassima. Pesu pesti, triigiti ja pakiti kilekottidesse, lahe. Ahvimets oli Ubudis vahva vaatamisväärsus, ahve täis ja nad on nii lahedad!
Ubudis oldud 4 ööd hakkasid ka otsa saama ja kuna lennuk läks alles õhtul otsustasime hommikul veel sõita tagasi mereäärde, seekord Sanuri. 16€ eest võtsime päevaks majutuse, kus saime end pesta, kotid jätta , rannas käia ja siis veel ka lennujaama sõita peremehe sõbraga.
Balilt lahkusime väikse sekeldusega, ajasin lennuajad KLM-ga Singapuri segamini Singaprurist Helsinkisse minevaFinairi lennukiga ja nii jõudsime lennujaama just siis kui meie lennuk õhku tõusma hakkas! Ootamatu olukord, väike paanika ja pisarad, õnnestus meil soetada uued piletid Jet Stari peale, mis väljus tund hiljem. Tohutu ponnitusega saime lennuki peale, mis suundus Singapuri. Olin enda peale nii vihane ja tige et terve 2 tunnine lennutee kulges emotsioonitult. Jõudisn mõelda vaid et kui lennukiga peaks midagi juhtuma, ei teaks keegi, kus me oleme, sest peale Sinu pole kellegile öelnud kus ja millal liigume..
Singapur võttis meid vastu kell 1 öösel, hotelli jõudsime 2 paiku saime kohe magama ja peale 4 tunnist und ei raatsinud viimast kahte päeva une peale raisata. Hommikune virgutus ujumine katusebasseinis lõi kohe sellest linnast palju ilusama mulje, kui viimati siit lahkusime. Singapuri loomaaed ja vaateratas on kaks atraktsiooni, mis meid siin ees ootavad, mille plaani võtsime. Vaatan kaks korda päevas lennuaegasid et mitte lennukist taas maha jääda ja kesköise lennuga Eesti poole tulema hakkame. Teil on siis õhtu kell 18 kui meie lennuk siit Singapurist väljub. Meil on juba hommik, kell on  8.30, lähme kohe ujuma veel, siis hommikusöögile ja tuuritama linna peale. Kohtumiseni Talinnas, homme hommikul kell 8 maandub Tallinnas meie lennuk, oleme plaaninud võtta takso, mamps tuleb Õismäele ja meie koju, näeme!